ZÁKAZNICKÝ SERVIS
NON STOP +420 539 000 290
PO-PÁ 9-18.00,

Pro cestující

Připravili jsme pro vás souhrn informací, které považujeme v oblasti letecké přepravy za nejdůležitější. Doporučujeme vám si tuto stánku před odletem pročíst, aby nedošlo ke zbytečnému nedorozumění.

       

 

Při rezervaci letu

Itinerář (Viewtrip)
Přehledný rozpis rezervace, dobu letu a čekání na přestup si můžete prohlédnout na www.viewtrip.com. Stačí zadat své jméno a rezervační kód, který naleznete v emailu, jenž vám zašleme po dokončení rezervace letenky. Po uhrazení ceny letenky a jejím vystavení si zde můžete vytisknout elektronické letenky.

 

Před odletem:

Na co si dát pozor
Před odletem se vždy přesvědčte, že máte v pořádku své cestovní doklady a víza. Pozor si dejte zejména na délku platnosti cestovního dokladu, některé země vyžadují, aby cestovní pas byl platný ještě minimálně 6 měsíců po návratu ze země. Zkontrolujte si jména na letence, zda se shodují se jmény v cestovních dokladech (mějte na paměti např. cestujete-li krátce po svatbě). Ověřte si i vízovou povinnost, a to nejen v cílové zemi, ale také v tranzitních zemích (tranzitní vízum je často rovněž nezbytné).
 

Je možné nastoupit cestu v bodě přestupu?
Není. Jednotlivé letenky (kupóny) je nezbytně nutné využívat přesně v tom pořadí, ve kterém jsou na letence uvedeny, jinak se letenka stává neplatnou. Pokud se nedostavíte k některému z odletů, bude ze strany letecké společnosti automaticky zrušena i rezervace návazných letů, a to bez jakékoliv náhrady (tzv. no show).
 

Odbavení
K odbavení se dostavte minimálně 2 hodiny před odletem. Některé letecké společnosti dokonce vyžadují delší dobu pro odbavení, v takovém případě budete včas informováni. Rozhodně nepodceňujte časovou rezervu pro odbavení. Pokud přijdete k přepážce pozdě, odmítnou vás odbavit a vaše letenka propadne bez náhrady. Přepážky leteckých společností se uzavírají cca 45 minut před odletem. Některé letecké společnosti podporují možnost odbavení online, které je pro cestující pohodlnější a rychlejší.

 

Pro návrat:

Rekonfirmace zpátečního letu
Pokud jste si zakoupili zvlášť letenky, ubytování a další služby a organizujete si tak svou cestu sami bez cestovní kanceláře, je nutné provést tzv. rekonfirmaci zpátečního letu. Kontaktujte leteckou společnost a znovu potvrďte (tzv. rekonfirmujte) rezervovaný let 72 hodin před odletem zpět. Současně si tak ověříte, zda nedošlo k posunu odletu či jiným změnám.

 

Po návratu:

Kompenzace za zrušené a zpožděné lety
Měli jste problém s vaším letem? Let měl zpoždění nebo byl zrušen a vy jste nebyli informováni? ZDARMA pro vás ověříme možnost finančního odškodnění. Dle evropské legislativy máte v určitých případech nárok na kompenzaci ve výši 250 - 600 EUR. Bližší informace zde.

 

Často kladené dotazy:

 

Proč musím platit letištní poplatky?
Letištní poplatky jsou pohyblivou součástí ceny letenky. Je to suma, kterou platíte každému letišti za zajištění služeb při odletu a po příletu (odbavení, manipulace se zavazadly apod.). Ceny letištních poplatků se liší v závislosti na to, jaká letiště využíváte.

nahoru
 

Jsou veškeré letištní poplatky zahrnuty již v ceně letenky?
Zpravidla tomu tak je. Ve výjimečných případech si některá letiště mohou účtovat speciální odletovou taxu (místní poplatek), který nelze zahrnout do ceny letenky.

nahoru
 

Je rezervace letenky závazná?
Rezervace letenky se stává závaznou ve chvíli jejího uhrazení a vystavení. Pokud ještě nebyla letenka vystavena, je možné provádět bezplatné změny, např. změnit jméno, přerezervovat na jiný termín nebo i zrušit. Po vystavení letenky jsou však již veškeré změny zpoplatněny ze strany letecké společnosti. Stejně tak, jak je předběžná rezervace nezávazná pro vás, tak je nezávazná i pro leteckou společnost. Dokud tedy není letenka řádně vystavena, může dojít ke změně ceny, např. vlivem změny kurzu nebo zvýšení letištních poplatků.

nahoru
 

Je možné v rezervaci provést změnu jména?
Změnu jmen v rezervaci zpravidla letecké společnosti neumožňují. Pro sjednání výjimky nás prosím kontaktujte, vyhovění v tomto případě není možné zaručit.

nahoru
 

Jak mohu provést platbu letenky?
Nejjednodušším způsobem je provedení platby online přímo v průběhu rezervace letenky. Výhodou platby online je, že se transakce provede ihned a my vám budeme moci letenku rovnou vystavit. Nemusíte se tak obávat změn ceny, celý nákup provedete najednou a není potřeba již nic dalšího zařizovat. Letenku vám zašleme na email, stačí jí jen vytisknout. Celý proces platby online je maximálně bezpečný. Vaše bankovní údaje zadáváte přímo do platebního systému zpracovatelské banky, a to prostřednictvím šifrované aplikace. S vašimi bankovními údaji není ze strany naší agentury nijak manipulováno.

Další možností úhrady letenky je platba v hotovosti nebo kartou na některé z našich poboček, vkladem částky v bance na některý z našich účtů nebo platba prostřednictvím internetového bankovnictví.

V případě, že je rezervace letenky platná pouze v rámci jednoho dne, doporučujeme platbu online, případně platbu v hotovosti v bance nebo na některé z našich poboček. Letenka bude vystavena až ve chvíli, kdy bude platba připsána na náš účet a to pouze do 17:00. O víkendech a ve svátky je možné uhradit osobně u přepážky na letišti v Praze. Podrobné informace obdržíte emailem po dokončení rezervace letenky.

nahoru

Jaká je povolená váha zavazadel?
Povolenou váhu zavazadel vždy určuje letecká společnost. Rozdíl v povolených váhových limitech bude u nízkonákladové letecké společnosti, jiný u velkých leteckých společností, zvláště na dlouhé trasy. Informace o váhových limitech zavazadel naleznete na letence nebo v přepravních podmínkách dané letecké společnosti. Pokud budou vaše zavazadla přesahovat povolený limit, bude vám na letišti účtován poplatek za nadváhu zavazadla.

nahoru
 

Jak postupovat v případě reklamace letenky?
Odpovědnost za kvalitu služeb při přepravě nese letecká společnost, se kterou jste uzavřeli smlouvu zaplacením ceny letenky a potvrzením rezervace. Prodejce v tomto vztahu vystupuje jako zprostředkovatel, tedy jako tlumočník mezi vámi a leteckou společností. V případě reklamace služeb se obraťte na nás, jako zprostředkovatele. Vaší reklamaci předáme k vyřízení letecké společnosti a o celý průběh reklamačního procesu se postaráme. Vy jen musíte doložit potřebné podklady (potvrzení o ztrátě zavazadla, zpoždění letu apod.). Každá reklamace je projednávána individuálně.

Jde-li o reklamaci letenky chybně vystavené oproti Vaší objednávce, kontaktujte neprodleně vystavující kancelář naší společnosti. Z titulu zprostředkovatele odpovídáme za řádně uzavřenou smlouvu o přepravě. Nebudete-li si kdykoliv jisti, jak v případě reklamace nejlépe postupovat, neváhejte se obrátit na naše pracovníky, kteří vám rádi poradí.

nahoru

Jaké další služby k letence mohu zakoupit?
K letenkám vám samozřejmě zajistíme také vstupní víza do země, ubytování v hotelu nebo apartmánu, cestovní pojištění včetně pojištění storna letenky ze zdravotních důvodů nebo pronájem vozu v místě pobytu. Cestovní pojištění je možné sjednat už při samotné rezervaci letenky, ubytování a vůz si zarezervujete online přímo na našich stránkách. Pokud budete mít zájem o vyřízení víz, obraťte se na naše vízové oddělení v Praze nebo Brně. Více informací naleznete zde.

nahoru
 

Co když jsem zde nenašel odpověď na svoji otázku?
Pak nás neváhejte kontaktovat! Máte-li provedenou rezervaci, obraťte se nejlépe na svou kontaktní osobu (naleznete v potvrzení rezervace, které vám bylo zasláno emailem nebo předáno osobně při rezervaci). Volat můžete také infolinku (pro volání z ČR) 539 000 290.

nahoru
 

NEWSLETTER

Nechejte si zasílat akční nabídky letenek
na Váš email

LETENKY.CZ CESTOVÁNÍ JE ZÁBAVA