Nejčastější dotazy

Seznam vámi nejvíce dotazovaných témat. Výběr těch nejdůležitějších otázek a odpovědí.

Rezervace letenky

  • Je rezervace letenky závazná?
    • Rezervace letenky se stává závaznou ve chvíli jejího uhrazení a vystavení. Pokud ještě nebyla letenka vystavena, je možné provádět bezplatné změny, např. přerezervovat na jiný termín nebo i zrušit. Po vystavení letenky jsou však již veškeré změny zpoplatněny ze strany letecké společnosti. Stejně tak, jak je předběžná rezervace nezávazná pro vás, tak je nezávazná i pro leteckou společnost. Dokud tedy není letenka řádně vystavena, může dojít ke změně ceny, např. vlivem změny kurzu nebo zvýšení letištních poplatků.


       

     

  • Mohu změnit jméno v rezervaci?
    • Letecké společnosti změnu jména v rezervaci nepovolují. Je nutné provést novou rezervaci na nové jméno. Proto je velmi důležité provést rezervaci na správné jméno cestující osoby a dát si pozor i na případné překlepy.

  • Proč bych se měl zajímat o tarifní podmínky zakoupené letenky?
    • Každá letenka má specifické podmínky jako platnost letenky, minimální a maximální délku pobytu a nejlevnější letenky bývají obvykle neměnné a nestornovatelné.

      Plánujete-li pobyt prodloužit nebo změnit datum návratu, je dobré vědět předem, kolik vás to bude stát a je-li to vůbec možné. Čím levnější letenka, tím více restrikcí.

     

     

  • Jak mohu provést platbu letenky?
    • Nejjednodušším způsobem je provedení platby online přímo v průběhu rezervace letenky. Výhodou platby online je, že se transakce provede ihned a my vám budeme moci letenku rovnou vystavit. Nemusíte se tak obávat změn ceny, celý nákup provedete najednou a není potřeba již nic dalšího zařizovat. Letenku vám zašleme na email, stačí jí jen vytisknout. Celý proces platby online je maximálně bezpečný. Vaše bankovní údaje zadáváte přímo do platebního systému zpracovatelské banky, a to prostřednictvím šifrované aplikace. S vašimi bankovními údaji není ze strany naší agentury nijak manipulováno.

      Další možností úhrady letenky je platba v hotovosti nebo kartou na některé z našich poboček, vkladem částky v bance na některý z našich účtů nebo platba prostřednictvím internetového bankovnictví.

      V případě, že je rezervace letenky platná pouze v rámci jednoho dne, doporučujeme platbu online, případně platbu v hotovosti v bance nebo na některé z našich poboček. Letenka bude vystavena až ve chvíli, kdy bude platba připsána na náš účet a to pouze do 17:00. O víkendech a ve svátky je možné uhradit osobně u přepážky na letišti v Praze. Podrobné informace obdržíte emailem po dokončení rezervace letenky.


       

  • Co jsou letištní poplatky? A jsou všechny zahrnuty v ceně?
    • Letištní poplatky jsou pohyblivou součástí ceny letenky. Je to suma, kterou platíte každému letišti za zajištění služeb při odletu a po příletu (odbavení, manipulace se zavazadly apod.). Ceny letištních poplatků se liší v závislosti na to, jaká letiště využíváte.

      Ve výjimečných případech si některá letiště mohou účtovat speciální odletovou taxu (místní poplatek), který nelze zahrnout do ceny letenky.


       

     

  • Kde si mohu ověřit vízovou povinnost?

    Ověřte si před zakoupením letenky prosím svou vízovou povinnost v cílových i tranzitních zemích ZDE.

Před letem a během letu

  • Co je to itinerář?
    • Jedná se o podrobný rozpis vašeho letu. Na  www.viewtrip.com po zadání jména cestujícho a rezervačního kódu máte k dispozici také přehledný rozpis celé rezervace - dobu letu a čekání na přestup, informace o jednotlivých letištích a destinacích.

      Itinerář a vystavenou letenku si prosím pečlivě zkontrolujte. Jméno cestujícího musí souhlasit se jménem uvedeným v cestovních dokladech. Zkontrolujte si odletové a příletové časy, správnost letišť a také vízovou povinnost do všech cílových i tranzitních zemí (včetně zemí, kde má váš let případné technické mezipřistání).

     

     

  • Je možné nastoupit cestu v místě přestupu?
    • Bohužel není, je nutné využít jednotlivé lety v tom pořadí, v jakém jsou uvedeny na letence. Pokud není některý z letů využit, například první úsek, tak letecká společnost ihned zruší všechny zbývající úseky, včetně zpáteční cesty, a to bez náhrady. Jedná se o tzv. no show.

     

     

  • Kdy mám být před odletem na letišti?
    • Dostavte se k odbavení minimálně dvě hodiny před odletem. U letů do USA pak minimálně tři hodiny před odletem. Některé letecké společnosti mohou pro odbavení požadovat i delší dobu.

     

     

  • Jak velká a těžká mohu mít zavazadla? A kolik jich vlastně můžu mít?
    • Povolenou váhu zavazadel vždy určuje letecká společnost. Rozdíl v povolených váhových limitech bude u nízkonákladové letecké společnosti, jiný u velkých leteckých společností, zvláště na dlouhé trasy. Informace o váhových limitech zavazadel naleznete na letence nebo v přepravních podmínkách dané letecké společnosti. Pokud budou vaše zavazadla přesahovat povolený limit, bude vám na letišti účtován poplatek za nadváhu zavazadla.

      Informujte se také o věcech, které můžete mít v příručním zavazadle.


       

  • Co mám dělat, když potřebuji změnit nebo zrušit svou zakoupenou letenku?
    • Při zakoupení letenky je klient seznámen s podmínkami změny letenky a storno podmínkami. Ve vlastním zájmu se prosím informujte na tyto podmínky. Některé tarify letenek (zvláště ty cenově výhodné) mohou mít storno poplatek ve výši ceny letenky. O svém požadavku informujte vždy co nejdříve našeho agenta, jež vám letenku vystavoval (nejpozději 24 hodin před odletem). Storno letenky je nutné provést osobně nebo písemně (např. e-mailem). V případě e-mailového požadavku je storno požadavek akceptován až potvrzením ze strany našeho agenta. Ve svém vlastím zájmu vyžadujte vždy potvrzení o doručení e-mailu. Na nedoručené e-maily, e-maily zaslané na chybnou e-mailovou adresu či telefonické požadavky na storno v případě již vystavené letenky nebude brán zřetel.

      Lhůta pro navrácení peněz je závislá na autorizování částky k vrácení leteckou společností (obvykle cca 1 měsíc, popř. déle).

      Doporučujeme sjednat si pojištění proti stornovacím poplatkům ze zdravotních důvodů. Toto pojištění můžete zakoupit také v našich kancelářích současně s úhradou letenky. Pozor, pojištění stornovacích poplatků ze zdravotních důvodů lze uzavřít nejpozději právě v den zakoupení letenky. Více o tomto pojištění naleznete zde.

     

  • Pokud letíte s přestupem

    Pokud letíte s přestupem, při odbavení se informujte, zda vaše zavazadla poletí až do cílové destinace (tak je tomu ve většině případů), nebo zda je třeba si je při každém přestupu vyzvednout a znovu odbavit.

    Aktuální informace Vám budou podány na checkinu.

  • Jak postupovat v případě reklamace letenky?
    • Odpovědnost za kvalitu služeb při přepravě nese letecká společnost, se kterou jste uzavřeli smlouvu zaplacením ceny letenky a potvrzením rezervace. Prodejce v tomto vztahu vystupuje jako zprostředkovatel, tedy jako tlumočník mezi vámi a leteckou společností. V případě reklamace služeb se obraťte na nás, jako zprostředkovatele. Vaší reklamaci předáme k vyřízení letecké společnosti a o celý průběh reklamačního procesu se postaráme. Vy jen musíte doložit potřebné podklady (potvrzení o ztrátě zavazadla, zpoždění letu apod.). Každá reklamace je projednávána individuálně.

      Jde-li o reklamaci letenky chybně vystavené oproti vaší objednávce, kontaktujte neprodleně vystavující kancelář naší společnosti. Z titulu zprostředkovatele odpovídáme za řádně uzavřenou smlouvu o přepravě. Nebudete-li si kdykoliv jisti, jak v případě reklamace nejlépe postupovat, neváhejte se obrátit na naše pracovníky, kteří vám rádi poradí.


       

     

Pro návrat

  • Co je to rekonfirmace letu?
    • Jde o potvrzení zpátečního letu, které provádí cestující 72 hodin před odletem zpět, z důvodu případné změny letového řádu dopravce. Provádí se přímo u zastoupení letecké společnosti nebo u prodejce letenky, pokud dopravce tuto možnost umožňuje.

     

     

Nenašel jsem odpověď na svou otázku. Co mám dělat?

  • Nenašel jsem odpověď na svou otázku. Co mám dělat?
    • Neváhejte nás kontaktovat telefonicky na lince +420 539 000 290 nebo e-mailem na letenky@letenky.cz.
      Máte-li provedenou rezervaci, obraťte se nejlépe na svou kontaktní osobu (naleznete v potvrzení rezervace, které vám bylo zasláno emailem).